#thebirthingchairproject

Az idei Kozma Lajos ösztöndíjprogramban egy variálható ülőke résszel ellátott szülőszék készítését terveztem. Most a felénel tarta a folyamat, az eredeti terv a munka során három tárgyra bővült ki.






1.            szék – két ülőkés
Az első, az eredetileg tervezett afrikai típusú szék, kettő darab – egy hagyományos és egy speciális öbölszerűen kiképzett - ülőkével. Augusztus végéig a tömör ülőke készült el, a fotón a szék az időközben elkészült sámli ülőkéjével látható.

2.            szék – átbillenthető, ugyanaz az ülőke rész
A makettezés és az első szék elkészítése, valamint a gyakorló szülésznőkkel (bábákkal) való konzultáció során merült fel, hogy két cserélhető ülőke-rész helyett akár egyazon részt használhatnánk megfordítva. Az egyszerűség kedvéért a támlát is „kétoldalassá” tettem, így a szék egyszerű átbillentésével funkciót válthatunk. Ennél a tárgynál a súly csökkentése céljából belül üregessé tettem a támlát.

3.            szék – sámli
A harmadik tárgy egy hordozható szülő-sámli, súlya és helyigénye az előzőeknél lényegesen kisebb. Az arányokat szükség szerint módosítottam, legszembetűnőbb különbség a kisebb háttámla.  Mivel a fotózás során a sámli ülőkéjét egy másik székkel is kipróbáltam, ebben is látok lehetőséget: az eredeti elképzeléshez képest nemcsak az egy támla-két ülőke verzió lehetséges, hanem akár fordítva is működhet. Ehhez a méreteket kell még pontosabban összehangolnom a csatlakozó pontokon.


A munkáról videót is készítettem: